Nakts dziesmas
iedvesmojoties no amerikāņu dzejas granda Volta Vitmena suģestējošajām vārsmām par nāves daudzajām sejām.
1. The night, in silence, under many a star
The night, in silence, under many a star;
The ocean shore, and the husky whispering wave, whose voice I know;
And the soul turning to thee, O vast and well-veil’d Death,
And the body gratefully nestling close to thee.
2. When lilacs last in the dooryard bloom’d
When lilacs last in the dooryard bloom’d, [ … ]
I mourn’d, and yet shall mourn with ever-returning spring.
3. Dark Mother, always gliding near, with soft feet
Dark Mother, always gliding near, with soft feet,
Have none chanted for thee a chant of fullest welcome?
4. Approach, strong Deliveress!
Approach, strong Deliveress!
When it is so – when thou hast taken them, I joyously sing the dead,
Lost in the loving, floating ocean of thee,
Laved in the flood of thy bliss, O Death.
5. Come lovely and soothing death
Come lovely and soothing death,
Undulate round the world, serenely arriving, arriving,
In the day, in the night, to all, to each,
Sooner or later, delicate death.
6. The night, in silence, under many a star
The night, in silence, under many a star;
The ocean shore, and the husky whispering wave, whose voice I know;
And the soul turning to thee, O vast and well-veil’d Death,
And the body gratefully nestling close to thee.
AGNESE EGLIŅA ir viena no pieprasītākajām pianistēm Latvijā. Viņu raksturo smalka skatuviskā izjūta, rotaļīga precizitāte, spēles spars un atraktivitāte. Mācījusies Emiļa Melngaiļa Liepājas mūzikas vidusskolā un Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā. Studējusi JVLMA, ar izcilību absolvējusi Cīrihes mūzikas augstskolu. Daudzu starptautisku konkursu laureāte, divreiz (2010, 2020) ieguvusi Lielo mūzikas balvu Par izcilu darbu ansamblī un Par izcilu sniegumu gada garumā.
“Pianiste, ap kuru kā magnētu koncentrējas spožākie latviešu izpildītājmākslinieki – instrumentālisti un dziedātāji.” (Lauma Malnace). Muzicējusi kopā ar flautisti Ditu Krenbergu, obojistu Egilu Upatnieku, fagotistu Jāni Semjonovu, klarnetistu Mārtiņu Circeni, dziedātājiem Ingu Šļubovsku-Kancēviču, Kristīni Opolais, Eviju Martinsoni, Elīnu Šimkus un Marlēnu Keini, Jāni Kurševu, Egilu Siliņu, vijolniecēm Kristīni Balanas, Paulu Šūmani, Jūliju Galiču, Janu Ozoliņu, kontrabasistu Gunāru Upatnieku un daudziem citiem, tostarp starptautiski atzītiem solistiem (klarnetisti Hens Halevi un Nikolā Balderū, obojisti Tomass Indermīle un Kristians Šmits, flautists Filips Bernolds u.c.).
Kā soliste uzstājusies ar LNSO, atskaņojot Aleksandra Skrjabina klavierkoncertu kopā ar diriģentu Olari Eltsu un pirmatskaņojot Kārļa Lāča klavierkoncertu ar diriģentu Māri Sirmo. Sadarbojusies arī ar Liepājas Simfonisko orķestri, kamerorķestri Sinfonietta Rīga, Latvijas Radio kori un citiem kolektīviem. Kopš 2011. gada spēlē trio Art-i-Shock, kurš bija pirmais Latvijas Radio 3 Klasika rezidences ansamblis un 2018. gadā saņēma mūzikas ierakstu gada balvu Zelta mikrofons kategorijā Gada akadēmiskās mūzikas albums.
Kā soliste un kamermūziķe Agnese piedalījusies daudzos mūzikas festivālos (Šlēsvigas-Holšteinas mūzikas festivāls, Starptautiskais mūzikas festivāls Monpeljē, Zahara Brona vijolnieku festivāls, VII Kremerata Baltica festivāls, Promenade Zambijā, Lied Forum, Liepājas Starptautiskais Pianisma zvaigžņu festivāls, Šūbertiāde, Jaunās mūzikas festivāls Arēna, Latvijas Jaunās mūzikas dienas, Madonas Latviešu mūzikas svētki, Sansusī, Sensus un daudzi citi). Muzicējusi Dienvidāfrikas Republikā, Zambijā, Zimbabvē, ASV, Grieķijā, Igaunijā, Lietuvā, Krievijā, Ķīnā, Spānijā, Šveicē, Gibraltārā, Itālijā, Vācijā, Austrijā, Albānijā, Norvēģijā, Somijā un citviet.
Solo un ansambļos atskaņojusi gan klasiķu Emīla Dārziņa, Jāzepa Vītola, Alfrēda Kalniņa, Jāņa Mediņa, Bruno Skultes, Marģera Zariņa, gan mūsdienu autoru – Pētera Vaska, Pētera Plakida, Romualda Jermaka, Imanta Zemzara, Georga Pelēča, Jura Karlsona, Artūra Maskata, Andra Vecumnieka, Andra Dzenīša, Kārļa Lāča, Santas Bušs, Santas Ratnieces, Platona Buravicka, Sabīnes Ķezberes, Gundegas Šmites, Anitras Tumševicas, Kristapa Pētersona - un daudzu citu latviešu komponistu mūziku.
Agnese ir JVLMA Koncertmeistaru katedras docente, vada meistarklases Latvijā, Spānijā, Vācijā, Dienvidāfrikas Republikā, Zambijā un citviet pasaulē. agnese-eglina.com; www.lmic.lv
Soprāns KATRĪNA PAULA FELSBERGA dzied visu – no opermūzikas līdz džezam un mūzikliem. Mācījusies Rīgas Doma kora skolā, kur ieguvusi diplomu akadēmiskajā dziedāšanā un kordiriģēšanā. Pašlaik studē Berlīnes Mākslas universitātē profesores Džūlijas Kaufmanes klasē.
Starptautisku konkursu laureāte, to skaitā labāka soprāna titula ieguvēja Džūlio Peroti jauno operdziedātāju konkursā (2017) un Alfrēda Kalniņa jauno vokālistu konkursa uzvarētāja (2019) Ir arī’Bundeswettbewerb Gesang Berlin fināliste (2020) un Tomasa Hampsona vadītās Heidelberger Frühling Lied akadēmijas stipendiāte Heidelberger Frühling festivāla ietvaros.
Vairākus gadus dziedājusi Rīgas Doma meiteņu korī Tiara, ar kuru kopā piedalījusies daudzos projektos (Bendžamina Britena Spēlēsim operu „Mazais skursteņslauķis” Latvijas Nacionālajā operā, Karla Dženkinsa Adiemus, latviešu komponistu kopdarbā Kartupeļu opera, kur atveidoja Kartupeļu māsas lomu, Imanta Ramiņa bērnu operā Lakstīgala). 15 gadu vecumā dziedājusi galveno lomu mūziklā Mana skaistā lēdija, 2018. gadā – solo Dziesmusvētku noslēguma koncertā. Studiju ietvaros piedalījusies Šūberta nedēļā Pjēra Bulēza zālē Berlīnē, kur strādājusi ar tādiem pianistiem kā Greiems Džonsons, Volframs Rīgers un Hartmūts Hells. 2019. gadā tika uzaicināta piedalīties meistarklasēs Zalcburgas Vasarsvētku festivālā, ko vadīja Silvana Baconi Bartoli un pasaulslavenais soprāns Čečilia Bartoli. Meistarklasēs papildinājusies arī pie pedagoģes Margaretas Honigas. Koncertē Latvijā un ārzemēs, izpildot solo izvērstas formas darbu atskaņojumos, mūziklos un operās. 2021. /2022. gada sezonā debitējusi Latvijas Nacionālajā operā ar Cerlīnas lomu Mocarta operā Dons Žuans.