Festivālu ieskandinās dubultprogramma – sestdien, 24. oktobrī Rīgas Reformātu baznīcā muzicēs gan akordeonisti Artūrs NOVIKS un Anta PUĶĪTE, gan pavisam nesen Lielajai mūzikas balvai nominētais džeza pianists Edgars CĪRULIS duetā ar kontrabasistu Jāni RUBIKU, publiku iepazīstinot ar savu jaunāko veikumu – programmu LAIKA SVARS.
Trešdien, 28. oktobrī, interneta tiešraidē pirmizrādi piedzīvos Itālijā dzīvojošās latviešu komponistes un audiovizuālās mākslinieces Ievas KLINGENBERGAS opuss HIC ET NUNC, kura pieturpunkti ir pārdomas par skrejošo laiku, dažādiem vējiem un maskošanos, antīko kultūru mantojumu un pārlaicīgām vērtībām.
Piektdien, 30. oktobrī Rīgas Anglikāņu Svētā Pestītāja baznīcu pieskandinās divas spilgtas viesmākslinieces ar ārkārtīgi atšķirīgām koncertprogrammām. Vācijā dzīvojošā japāņu ērģelniece Mari FUKUMOTO (Mari Fukumoto) eksplozīvajā programmā SONUS EX MACHINA ērģeļu stabulēm ļaus sabalsoties ar virkni dažādos punktos izvietotiem skaļruņiem. Savukārt austriešu mūziķe Izabela ETENAUERE (Isabel Ettenauer) grandiozajām ērģelēm atbildēs ar variācijām par rotaļklavieru tēmu programmā THE JOY OF TOY, kurā ietverti šim salīdzinoši reti dzirdētajam instrumentam rakstīti skaņdarbi, vienlaicīgi ieskandinot pat vairākus šos izmērā nelielos instrumentus, priekšnesumu papildinot arī ar vokāliem un teatrāliem elementiem.
Svētdien, 1. novembrī, Reformātu baznīcā izcilā klavesīniste Ieva SALIETE aizrautīgi meklēs kontrapunktus, baroka dižgara Johana Sebastiana Baha mūziku līdznostatot mūsdienu skaņumākslai – pasaules pirmatskaņojumu piedzīvos kā Gundegas Šmites zeltu apdziedošais opuss Aurum, tā arī Lindas Leimanes baroka fūgas iedvesmotais jaundarbs Ģeometriskais kontrapunkts klavesīnam un elektronikai, un jaunā versijā skanēs arī ar minimālismu asociētā amerikāņa Stīva Reiha leģendārais opuss Electric Counterpoint, kas oriģināli rakstīts ģitāristam Petam Metenijam (Pat Metheny).
Par savu jauno koncertprogrammu TILTI, kas otrdien, 3. novembrī skanēs LNB Ziedoņa zālē, Reinis ZARIŅŠ stāsta: “Skatīties uz vienu, skatīties uz otru, un pēkšņi ieraudzīt kopīgo – tāds ir mans ceļš ar TILTIEM. Programmas skaņdarbi paši par sevi man ir labi pazīstami, bet jaunums un pārsteigums ir ieraudzītās likumsakarības, kas tos pa pāriem velk vienu pie otra. Vai tas būtu muzikālais vārdu krājums, pianistiskās īpatnības, tematiskās saites vai vien neizskaidrojama deja vu izjūta, skaņdarbi tiešām sasaucas pāri gadsimtiem, valodām un kultūrām.” Latviešu pianisma lielmeistara lasījumā jaunas nianses izgaismosies Bēthovena, Šūberta, Kuperēna, Ligeti, Glāsa, Mesiāna un vēl citu skaņražu klaviermūzikā.
Līdzīgus tiltus savā daiļradē meklējis arī Bernards Benoliels (Bernard Benoliel), kura mūziku caurvij cieņpilnas un radošas atsauces uz vācu un franču romantisma opusiem. Ceturtdien, 5. novembrī pirmatskaņojumu piedzīvos viņa mūža darbs – INFINITY - EDGE. TRANSCENDENTAL REQUIEM – rekviēms visiem māksliniekiem, kuru dzīves izpostījušas kara šausmas... Apjomīgo opusu latviešu publikai labi pazīstamā diriģenta Žolta NAĢA (Zsolt Nagy) vadībā atskaņos LNSO un VAK Latvija. UZMANĪBU! KONCERTS PĀRCELTS UZ 2022. GADA 20. MAIJU!
Savukārt no neierastāka skatu punkta Arēna aicina iepazīt Andri DZENĪTI – vairākkārt festivālā programmu krāšņojis ar spilgtiem skaņdarbiem, šoreiz talantīgais komponists publikas vērtējumam nodos dažādās tehnikās tapušus vizuālās mākslas darbus. Izstādīti LNB Izstāžu zālē, tie būs apskatāmi no 3. līdz 7. novembrim. Izstādes atklāšana otrdien, 3. novembrī, plkst. 17.30 - piedalās autors un Arvīds KAZLAUSKS (Arvydas Kazlauskas, saksofons).
Festivāls ARĒNA notiek ar Valsts Kultūrkapitāla fonda, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta, Austrijas vēstniecības Latvijā, Gētes institūta, Latvijas Radio un Whirlpool atbalstu.